top of page
Vyhledat
  • janicedubcova

OMEXON krajská desítka - silniční běh

Aktualizováno: 24. 4. 2023

22. 4. 2023 Plzeň

Na krajském půlmaratonu a doprovodných závodech jsem měla původně zastávat roli organizační. Karty se však nakonec obrátily, a navíc jsem dostala nabídku zaběhnout si některý z připravených běhů. Z důvodu již naplánovaného nedělního závodu na horských kolech padla volba na druhou nejdelší (podle Víti "dětskou") trasu.

Jelikož závod na 5km startoval paralelně s mým na 10, musela jsem si rozhodnout strategii startu a úvodního tempa. Nakonec jsem se rozhodla držet se lepších pětkařů a v půlce trati překontrolovat stav sil. Dále jsem se chtěla rozhodnout, jak doběhnout.

Asi na 4,6km, kdy byl čas hodnotit zbytek v baterkách, jsem zjistila, že několik metrů za zády se mě snaží dohnat jiná žena s modrým číslem (označení závodníků běhu na 10km). Pro udržení přední pozice se nedalo dělat nic jiného, než neslevit z tempa, popř. se snažit přiostřit do kopců a táhlých nakloněnců. Nouze o ně naštěstí nebyla. Mé předsevzetí na zbytek závodu, vytrvat v nastaveném úsilí, se nakonec vyplatila.

Prvenství mezi ženami se mi nakonec podařilo udržet až do cíle. Mezi asi 160 účastníky jsem dokončila závod s časem 39:05 jako 4. běžec. Výsledek mě, při zvlněném silničním terénu a nečekané teplém počasí, velice potěšil.

Přednost a benefit takových akcí spatřuji ve vysoké koncentraci potkávaček s milovníky běhu a kamarády sporťáky. Nouze o ně rozhodně nebyla. Všem gratuluji k úžasným výkonům na dětských i dospělých závodech (Víťo!!!).


77 zobrazení1 komentář

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše

F2 duatlon

bottom of page